Kawan?


Hai. Assalamualaikum! Saya tiba tiba ada idea nak menaip entry. So saya nak cakap pasal kawan, eh kawan? apa tu? Kawan ni banyak jenis. Hm sebenarnya buat post pasal kawan ni rindu kawan sebenarnya. Lagi lagi kawan masa primary school dulu, rindu sangat ya Allah. Ha okay, kawan ada banyak jenis kan?  I mean, kawan ni tak semestinya kita ada banyak kawan means kita ni orang yg baik.Tak, tak semestinya.
Kawan, ada yg fake ada yg true. Kalau kita pandai cari kawan, dapat lah kawan yg bagus. Some of factors yg kita berjaya ni juga dari kawan. Kalau kita berkawan dengan orang yg pandai, yg pintar kita dapat kongsi  ilmu dengan dia. Tapi, bukan senang nak cari true friends, yg betul betul faham kita, yg akan sentiasa sokong kita, yg akan selalu bagi advise kat kita bila kita tergelincir dari jalan, yg selalu simpan rahsia kita, yg tahu tentang kisah hidup kita. Well, dalam usia yg masih mentah ni, mana tahu sangat apa erti persahabatan kan?


Well, adat lah dalam persahabatn ada perpisahan kan. Ha to all 2000's batch. Jangan sedih tau korang kena tinggalkan kawan korang, takpe... mungkin Allah nak bagi yg lebih baik? Scha ni pun, tahun depan dalam bulan 8 atau 9 dah kena pindah. So, terpaksa lah cari kawan baru kat sekolah baru... Insya-Allah, mungkin scha ada kawan yg lebih baik dari sebelum ni. Takpe, jangan sedih. Kalau ada rezeki, Insya-Allah boleh jumpa balik kawan lama. Jangan risau lah. Oh if, bergaduh tu biasalah kan. Kalau dah dinamakan "BESTFRIEND",  dua tiga hari dah okay balik. Kalau chemistry kuat sangat, tak sampai berapa minit, dah kawan balik. Itupun kalau kawan awak tu pandai pujuk lah. Okay lah tu je kot. 

Rindu dorang. Like seriously, lagi 2 weeks baru boleh jumpa. Ayee :3

Btw, Scha akhiri entry ni dengan quote. Thanks for reading! :)

"There are big ships and small ships, but the best ship of all is friendship."

No comments:

Post a Comment